Cykel

Upp och ner!

Träningen börjar rulla på bra förutom simningen. där är det ett lite hack i skivan. Att badet är stängt gör det inte lätt att få till ”enkel” simning. Men snart öppnas väl den stora bassängen och man kan plaska runt bland fiskarna istället utan öppettider.

Hade en jobbigare period förra förra veckan då lilltjejen fick astma och sov sämre på nätterna, vilket även påverkade föräldrarnas sömn. Det blev lite för mycket av allt där ett tag men är på banan igen. Har skrivit det 100 ggr innan men det tåls att skriva igen. Till en själv är man totalt värdelös men till andra är man väldigt smart och klok. Tur är väl det annars hade man inte haft så många att träna 🙂

Tar man från fredag förra veckan till torsdag så blev där väldigt mycket träning gjord, nästa för mycket träning. 

700km cykling 

12 km simning

13 km löpning (kanske borde bli mer löpning framöver? 🙂 )

Cykelmängden är den mängden man normalt låg på när man körde på Continentalnivå på cykeln.

Så nu blir det ett par lugnare dagar så kroppen får chansen att återhämta sig lite.

Bara för att fördjupa sig lite i att cykla och att träna cykling. Att cykla är bland det bästa som finns och det behövs också. Men man ska inte tro att det är det som gör att man blir en avsevärt bättre cyklist. Visst all träning är bra träning men har du som mål att bli en bättre cyklist så måste där läggas in intervaller och fartträning. Man måste ta sig ur sin komfortzon och pressa kroppen. Så är det i och för sig i alla träning som görs för att prestera. Gör du bara en massa timmar så blir bra på den farten du tillbringa alla dessa timmarna i. 

När det gäller min egna cykling den senaste tiden så har jag fastnat i att bara cykla och gärna en massa timmar. En av orsakerna har dock varit bristen på tävlingar och då köra lite mer ”bekväm” träning. Men när man sen helt plötsligt får köra med en av världens största talanger på cykel så märker man direkt att man fuskat med högintensiv träning.

OBS! Kaffet var på väg när jag tog bilden 🙂

 

Så nu framöver blir det lite fokus på att försöka få tillbaka lite power i benen och använda all distans till att höja powern liten.

För egentligen är intervallträningen den träningen som tar allra minst tid så den borde man ganska enkelt få plats med 🙂

Nu är det snart helg och i träningsväg blir det en löptur sen en hel helg med familjen. 

Har lovat att skriva oftare här på bloggen och det måste jag verkligen bli bättre på. Får jag bara sova ordentligt framöver så 🙂

Ciao