Resan har börjat!

Tiden går och det händer spännande saker hela tiden samtidigt som en skön sommartemperatur infinner sig. Under helgen som gick körde jag och Hein vårt första mini läger tillsammans, utanför Göteborg. Vi fick till några fina pass både i vattnet och på land. I vattnet hade vi sällskap av lite brännmaneter, jag var livrädd att vi skulle simma in i dessa men jag kunde se dom iallafall. Så det blev guidning att hitta vart vi skulle simma samt att undvika våra kompisar. Testa att blunda och hoppa ner i vattnet med vetskapen att där är brännmaneter någonstans som du inte ser. Det hade jag inte gjort frivilligt, men känner mig hedrad att Hein litar på mig. 🙂

Vi fick även till 2 bra löppass där det hela handlade om att hitta en bra rymt och lära känna varandra. Men tror inte att vi sprang på raka fina vägar på asfalt, nej Hein visade ut mig på smala vägar längs havet samt en 100m lång bro mellan båtar som knappt håll ihop. Skönt att den blinde visar var den seende ska springa. Dock hamnade vi mitt ute på en golfbana då JAG missade vägen, inte Hein utan JAG 🙂

Som ni förstår så har vi otroligt roligt tillsammans och kan skoja om allvarliga saker. Tror det kommer underlätta vår resa framemot Paris. För där kommer att komma fall, motgångar och andra hinder längs vägen. Kan man tackla dessa med en positiv inställning och ha en trygghet till varandra så tar man sig igenom dessa betydligt lättare.

Till sist fick vi även till ett pass på cykeln och som förra gången jag körde så var de fösta 10 km ganska ovana. Vi körde ett varv 4 gånger och där var en liten backe på varje varv. Första varvet körde vi lugnt uppför men det var också den gången, de andra gångerna hetsade jag givetvis uppför backen och Hein hade inte något annat val än att hänga på. De gångerna vi hittade rytmen och kunde trycka på kom man ganska ”lätt” upp i 50 km/h på slätan. En otroligt häftig känsla. Givetvis fanns där äldre gubbar i allt för dyra bilar som skulle visa var vi skulle cykla och hade även vänligheten att visa oss ett fint finger.

Dock behöver vi betydligt fler pass på cykeln tillsammans för att hitta rytmen samt att få till en bra sittställning på nuvarande cykel. Nästa gång vi träffas för att träna så kommer styre och sadlar bytas ut för att få en bekvämare resa.

Så sammanfattningsvis så har resan bara börjat och som jag skrev i början så var det stort fokus på att komma igång under helgen. Pricken över iet var att familjen också var med. Så det blev härliga stunder där våra barn lekte samtidigt som våra familjer kunde lära känna varandra. För hur det än är så kommer det krävas en hel del framöver för att detta ska lyckas.

Så i nästa inlägg kommer handla lite om detta, det är trots allt en hyfsad stor satsning som vi drar igång här och skulle behöva lite hjälpa på vägen.

Men det inlägget kommer i helgen.

Nu en kaffe för att kicka igång denna dagen.